DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Geocaching - Tomasook

Tajemný hrad Litice Finále









Gratulujeme, jste ve FINÁLE. V žádném případě nechoďte na výchozí souřadnice. Je zde vstup zakázán a probíhá tu těžba v lomu. Volba na ně padla pro svůj vzhled.

Nyní byste měli mít 4 indicie a teď z nich můžete vytvořit "klíč", který vám odemkne cestu k pokladu. Klíč je jedno slovo, které všechny ostatní spojuje a je v 1. pádě, jednotného čísla. Přiřaďte k druhému a třetímu písmenu tohoto slova jeho pořadí v abecedě (anglické) a tak získáte čísla X a Y. Ty následovně doplňte do vzorce na konci listingu. A vypravte se na místo kde se tento klíč nachází. Snad si s ním už poradíte a odemkne vám i poklad.

O rytíři Žumberovi a ďáblovi

Když krajem znělo jen cvrlikání ptáků, hučení řek a klapot kopyt koní, žil jeden rytíř, jménem Žumbera. Sídlil na hradu Litice, který se tyčil na skalním výběžku na pravém břehu řeky Radbuzy. Mocný to hrad, jenž byl vidět již z dalekého okolí a patřil mocnému rodu Drslaviců.

Žumbera byl statný bojovník, který v nejednom boji stál po boku pánů z rodu Drslaviců a tak za své služby se dočkal odměny a ve správu zdejší panství získal. Po dobu nepřítomnosti pánů se staral o hrad i litický lid. Sám pocházel z řad prostého lidu a své postavení si vydobyl svými činy. Jeho rozhodnutí byla vždy moudrá a uvážená a tak se těšil z velké obliby poddaných.Litice díky spokojenosti lidu jen vzkvétaly, pokladna se doslova plnila a všichni byli šťastní. Páni hradu ze svých zisků, Žumbera ze zaslouženého postavení, a volného času pro své vyjížďky na koni a lidé se těšili snad úplně ze všeho. To se ale brzo mělo změnit. Smrt přišla do rodu Drslaviců a starý pán mladému panství zanechal. Mladý pán velmi nerozvážně hospodařil a peníze rychle mizely. Ale kde je vzít. Na rady svého správce Žumbery nedal a nařídil: "Zvyšte daně a prodlužte pracovní dobu". Zisky to sice přineslo, ale ne na dlouhou dobu. Mladý pán utrácel stále více a více. A tak si vymyslel další daně, které mu budou poddaní platit. Lidé žili v bídě a rytíř Žumbera na tom nebyl o mnoho lépe. Jen nový pán si žil v luxusu.

Žumbera toho měl dost a nevěděl jak dál. Při jedné ze svých vyjížděk do blízkého lesa si všiml statného stromu. Slezl z koně a začaly ho napadat černé myšlenky. Stál tu tak dlouho, až se setmělo. Rozhodl se rozdělat si oheň a přenocovat zde v lese. Ráno moudřejší večera. Slyšel sice pověsti o nedaleké čertově díře, odkud ďábel na svět vycházel, ale on takovým báchorkám nevěřil. Nanosil si dřevo a spokojeně usedl k teplu ohně. Když v tom si všiml černého ptáka nad hlavou na stromě. Havran... Celý les utichl, oheň začal plápolat až ke koruně stromu a z jeho středu vystoupila ohyzdná postava. Na hlavě měla růžky, z páteře jí vybíhal ohon jako a na jedné noze měla koňské kopyto. Žumbera si rázem uvědomil, že před ním stojí samotný ďábel. Už se mu pověsti nezdály jako báchorky na strašení malých dětí, aby byly do tmy doma. Neztratil však svou odvahu a přizval ďábla ke svému ohni. Dal se s ním do řeči a vypovídal se mu ze svého trápení. "Mohu ti pomoci," řekl ďábel. A pokračoval dál "Až pojede výběrčí přes tento lesík, počkej si tu na něj. Nasaď si tento plášť a o peníze z vybraných daní ho připrav. Díky tomuto plášti podezření na tebe nikdy nepadne a každý kdo tě v něm uvidí, uteče. Jen 10 loupeží ti takto projde, až desátý lup do posledního groše utratíš, tvá duše bude má.“

Žumbera váhal a váhal, ale nakonec souhlasil. "Lidem ve vsi pomůžu a sám si přilepším" řekl si. A krví podepsal ďáblovu smlouvu. Vzal plášť do brašny a než zvedl hlavu čert byl pryč. Ulehl k ohni a když ráno otevřel oči, byl přesvědčený, že to byl sen. Rychle otevřel svou brašnu a v ní byl ďáblův plášť. "Tak se mi to nezdálo", zamumlal si. Z dáli zaslechl klapot kopyt, schoval se do křoví, přehodil přes sebe plášť a čekal. Zrovna přijížděl královský výběrčí s družinou. "Čtyři jezdci to je hračka" řekl si a vyrazil. Když ho družina zahlédla, okamžitě se dala na útěk a vůz nechala stát na místě. Ďáblův plášť fungoval výborně, když si ho Žumbera nasadil, vypadal sám jako čert. Takže když družina dorazila ke králi, jediné co ze sebe vydali, bylo "Přepadl nás čert".

Žumbera si vždy půlku grošů nechal a druhou půlku dal svému panošovi, aby peníze rozdělil, mezi ty co je nejvíc potřebují. Roky ubíhaly a Žumberův čas se blížil. Šťastně si poslední dobu žil a duši svou se mu, ďáblu dát nechtělo. Vydal se na svou poslední desátou loupež, vše proběhlo jako vždy. Družina utekla s křikem do lesa a vůz zůstal stát sám na cestě. Žumbera věděl, že pokud ho přiveze domů a utratí, jeho duše připadne ďáblovi. A tak si řekl: „Postarám se, abych si nic nepamatoval a poklad schovám.“ Posilnil se celou lahví medoviny a vydal se s truhlicí do hlubin lesa.

Cesta ho zavedla na nezvyklé místo, kde tři dolíky s kopci se střídaly. Tři říčky překročil a a a …. A plán se povedl, svítalo a on ležel před hradním příkopem. Truhla nikde a poslední, co si pomatoval bylo, když upadl při cestě ze strmého kopce. Ještě si matně vzpomněl, že cosi psal na nějaké 4 kusy papíru, co měl u sebe a schoval na několika místech kdesi v lese cestou zpět na hrad. Mnohokrát se snažil poklad najít, aby si z něj aspoň část mohl vzít. Co se nachodil po lese, aby našel aspoň indicie, co zde zanechal.

Ale nikdy se tak nestalo. A díky tomu jeho duše nikdy nepřipadla ďáblovi.

Podaří se vám najít a poskládat indicie, které ani sám Žumbera už nikdy nenašel? A pokud se vám to podaří, dovedou vás až ke klíči od truhly? Neupadnete ze strmého kopce jako Žumbera? A pokud se dostanete až k pokladu, nepřipadne vaše duše ďáblovi ?

Věřím, že se vám vše podaří. Na pád si rozhodně dejte pozor, může se vám stát to samé co Žumberovi. Pokud poklad odnesete celý tak vězte, že vaše duše propadne ďáblovi. Pak nenesu odpovědnost, za to co se vám stane. Ale buďte si jisti, že ďábel si pro vaši duši přijde.

O keši

Při cestě mezi stage a finálním úkrytem dejte pozor. Cesta už zde není moc zřejmá. A je možné, že budete muset zdolat krátké výstupy a sestupy. Pokud bude sníh, počítejte s nepromokavou obuví a dávejte velký pozor ať neuklouznete. Na stage není třeba nic otevírat, ani vyndavat celý úkryt. Stačí vytáhnout daná písmenka. Finální úkryt zase po sobě zamaskujte, ať není prozrazen. Pokud nepůjde otevřít lehce, tak více zaberte "rukojeť" je na to dělaná. Rozpínání dřeva vlivem vlhka nemohu ovlivnit. Skrýš je na místě měsíc před spuštěním a někdy šla otevřít lehce jindy zase ztuha, záleží na počasí. Zde není odlov vhodný s kočárkem. Kolo budete muset chvílemi nést nebo ho tlačit. Pokud si zvolíte nejkratší cestu zpět k autu, vejdete se do odhadovaných 6 km. Nebo se klidně ještě projděte a navštivte nedaleké keše, které rozhodně stojí za to a není jich zrovna málo. Série má své vlastní CWG. Pozor čtěte: Hlídejte si své psy! Nenechte je běhat do houštin, může tam být zvěř!

Stage N 49°41.(X+30)5 E 013°19.(Y+76)2

X= 2. písmeno

Y= 3. písmeno

Ciferace všech čísel v této souřadnici je 2x větší než počet laviček na waypointu s názvem "lavička a stůl".

Pokud jste se dostali až sem, nebude vám dělat žádný problém, sestavit finální souřadnici. Ciferace celé finální souřadnice je napsána pod modrým víčkem.

   

 

Všem hlasujícím velice děkujeme.

              

Další keše v sérii

                                        

Flag Counter